mandag 3. januar 2011

Oppstart av prosjekt Sommerferie


Idet kalenderen passerer 24. desember innstiller hjernen min seg automatisk i et annet modus. Julemoduset slåes direkte over på sommerferiemodus. Ikke at jeg vil reise umiddelbart, men hjernen starter bearbeidingen og oppladningen til sommerens store happening: Sommerferie! Jeg klarer fremdeles å glede meg over vinteren, og ser frem til flotte dager i alpintbakken og koselige innekvelder mens snøstormen herjer ute, men mentalt har jeg altså startet prosjekt sommerferie.

For meg inngår forberedelsene og planleggingen som en stor del av ferien. Dermed varer den også mye lenger, sånn rent mentalt. I etterkant av turen forlenger jeg ferien gjennom å titte på bilder og gjenoppleve dagene via å lese i reisedagboken som skrives fast i hver dag på ferieturen. Her skrives det om både stort og smått, om myggstikk og menyer, om alle de små hendelsene som blir til store opplevelser. Feriedagbok er en av de beste ferietradisjonene vi har innført! Tenk å få tre uker til å vare så lenge!


Som alle skjønner så er årets ferie allerede under planlegging, og turen går som alltid ned til de vakre greske  øyer. Favorittøyen Antiparos blir garantert besøkt, så får vi se hva planleggingsdagene bringer av ønsker og lyster. Heldigvis har vi et halvt år på oss til å få alle feriebrikkene på plass.

Bildene er stemninger fra små men viktige øyeblikk under fjorårets tur. De to øverste fra Paros og det nederste fra Antiparos. Hvis jeg lukker øynene hører jeg både bølgskvulpen og kjenner de herlige ferieluktene allerede...


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...