mandag 28. februar 2011

Barndomsminner i ramme

Når jeg var liten jente hadde jeg to bilder på rommet mitt som jeg var veldig glad i. Motivene var klassiske: engler passer på barn i fare-bilder, og jeg husker ennå hvor fasinert jeg var av dem. Jeg kunne studere dem i timesvis og fant en egen ro i at barna ble passet på av englene, spesielt siden det så ut som at de ikke forstod at de var på farlige plasser.



Etter et lite opphold i oppbevaringskasser på det pastellglade 80-tallet kom bildene frem igjen når jeg fikk egne barn. Bildene fulgte også dem i hele oppveksten og jeg håper motivene har hatt samme beroligende effekt på dem. De er ihvertfall veldig glad i dem de også!



Etterhvert som barna vokste til, ble det på et tidspunkt ikke kult med englebilder på veggene. Under en opprydding i en skuff med barnebøker her om dagen dukket plutselig bildene opp igjen.





Det var et veldig kjekt gjensyn, syns jeg! Bildene har nå fått plass på nattbordene våre, og stråler ut både nostalgi, historie og gode barndomsminner.




Jeg er veldig glad for at bildene er like hele, dog noe preget av tidens tann. Forhåpentligvis kan de videreføres i slekten hvis, og om, der en gang skulle komme barnebarn. Men det er maaange år til ennå, så enn så lenge får de pryde nattbordene på foreldresoverommet :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...