lørdag 19. november 2011

Rosemalt kaketine

Endelig har jeg fått den! Min rosemalte kaketine som jeg bestilte i sommer er endelig ferdig og har kommet seg på plass i Huset i skogen.


 Jeg er utrolig fasinert av rosemaling og elsker de spenstige formene og mønstrene. Huset i skogen er som skapt for dekor med rosemalt utsmykking, men fargepaletten måtte tilpasses interiørstilen :)


 Kaketinen bestilte jeg av kunstneren Arvid Søvik, og hele utførelsen er spesialtilpasset. Hvit antikkutførelse i bunn, rosemaling utelukkende med hvitt, grått og blått i ulike nyanser, og håndtak og føtter i antikkmalt gråtone. Jeg er knallfornøyd!


Kaketinen har fått hedersplass på spisebordet, og gjorde seg meget godt der.


Vakker!


Tror det hadde gjort seg med flere rosemalte gjenstander i samme utførelse :)

2 kommentarer:

  1. den er kjempefin. Ha en god dag

    SvarSlett
  2. Så flott !! Rett & slett ett smykke som pryder husetiskogen !. God lørdag til huset

    Marit H =)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...