onsdag 18. januar 2012

En middelhavsperle i Bergen

Jeg har oppdaget en liten middelhavsperle midt i Bergen Sentrum! Vi har endelig fått vår egen spesialbutikk på olivenolje og middelhavsdelikatesser; Oliviers & Co. Butikken ligger i Markeveien 4 bare et steinkast fra Torgalmenningen.


Nydelig olivenolje fra Oliviers & Co. Kjenner du ikke så mye til karakteren til de ulike olivenoljene er det ikke noe problem. I butikken får du både smaksprøver, smaksbeskrivelser, brukstips m.m. Tips finnes også på hjemmesiden til Oliviers, så det er egentlig bare til å slå seg løs :)



Lekker handlepose med masse godt i! Gledet meg som en unge til å smake på innkjøpene...


 Veldig kjekt å handle i en liten spesialbutikk med personlig service og masse kompetanse! Tapenade, olivenolje, Grissini og Ciappe. Mmmmmmm......


De hadde et stort utvalg av tapenade i butikken, og jeg gikk denne gang for  tapenade med smak av soltørkede tomater. Den var helt utrolig god!!! Vi brukte den oppå Ciappen. Anbefales!


Grissinien minner meg veldig om høstferieuken jeg og minstefrøkna hadde i Milano. Vi fikk servert de sprø, herlige brødstengene i forkant av hvert eneste måltid :) Turen til Milano kan du lese om i innleggene Reisebrev fra Milano og Dagstur til Como

... og middelhavssmakene - de finner du hos Oliviers & Co i Markeveien 4

1 kommentar:

  1. Nå vet jeg hvor jeg skal innom neste gang jeg skal til byn, jeg lengter sånn tilbake til Italia, naturen,bygningene, stemningen og ikke minst maten :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...